U kakvoj su vezi nekretanje i glavobolja?

Svatko od nas osjetio je neki oblik mišićne boli: nakon vikend planinarenja ili ambicioznog i neplaniranog
badmintona/nogometa/tenisa na nedeljnom izletu. To su tkz. akutne upale mišića i u pravilu prođu za par dana. Podsjete
nas u kakvoj smo formi, a u najboljem slučaju potaknu na upis nekog fitness programa.

No kad upala mišića nije akutna, nego je rezultat dugotrajne neadekvatne pozicije tijela u svakodnevnom životu, tada su
glavobolje i pokočenja česte neugodnosti.

Mišićna bol može se, djelomično, smatrati posljedicom modernog načina života. Uzrokovana je velikim brojem faktora kao
što su prenaprezanje, loše držanje, emotivni stres, čak i nesanica. Glavobolje, primjerice može potaknuti sporo ali
dugotrajno skraćenje struktura vrata i ramena: ako sjedite u uredu očima prikovanim za ekran, i tako satima, danima,
mjesecima. Glava je blago isturena na naprijed jer ste koncentrirani na sadržaj, ramena su podignuta u stalnom fokusu na
problem ispred vas, a kralježnica savijena kao bambusov štap pod opterećenjem. Imate li sliku pred sobom? Još cijeloj
situaciji ne pomaže onaj kompjuterski miš koji zahtjeva male, sitne pokrete ručnog zgloba. Izračunajući broj klikova i
pomaka te kutijice desno-lijevo dobivamo cijeli raspon neprirodnih, ponavljajućih „zloporaba“ naših mišića i zglobova. I
onda nije slučajnost da na kraju dana osjetimo tinjajuću ili tupu bol u području čela ili zatiljka.

Dobra vijest je da se takve neugodnosti mogu spriječiti – uređujući svoj radni prostor na način da vam kralježnica bude sto
više zaljepljena za naslon stolca, da je ekran u visini očiju, a laktovi položeni na radnu plohu. I jasno, bez stresnih situacija
(nekolicina vas se sad nasmijala, sigurna sam). Druga dobra vijest je da kad se glavobolja i pojavi, može je se otkloniti
laganim pritiscima na točke vrata, zatiljka i ramena. Da li masirate pravo mjesto znat ćete čim malo povećate pritisak na
točku: bol će postati intenzivnija, a moći ćete i opipati drugačiji reljef ispod površine kože, nekad veličine graška, nekad
čak i badema. Uvijek se povodite intuicijom i prilagodite pritisak tako da bol nije oštra i „igličasta“, već na granici ugode i
osjećaja otpuštanja. Mjesto pritiska koje bih posebno istakla je zatiljni dio glave, oko ruba rasta kose. Ako palcima vršite
pritisak , od ušiju prema kralježnici, naći ćete cijeli spektar bolnosti. Završite svoju „self-help“ masažu potezom istezanja:
kao da želite odvojiti bazu glave od vrata.

Glavobolje su danas toliko česta pojava, čak u zadnje vrijeme i kod školske djece. Kao što smo i mi odrasli prikovani za
stolce i ekrane, tako se i djeca nalaze u višesatnom položaju sjeda. Savjetujem vama da se tijekom radnog vremena
prošećete, promjenite položaj, protegnete, ali još vrijedniji savjet je da svojoj djeci omogućite učenje u bilo kojem drugom
položaju osim sjeda: ležeći potrbuške ili klečeći uz stolić primjerice. I tjerajte ih van na igru, vikendima s njima lovite
mačke po susjedstvu, propješaćite te dvije tramvajske stanice.. Ljudski organizam predodređen je za kretanje I normalan
rad mišića omogućava bolju cirkulaciju krvi i limfe. To je temelj dobrog zdravlja, visoke kvalitete života i konačno: bistrijeg
i sretnijeg uma.